Livet

Fick åkt snowboard med markus igår, så jäävla sweet vare.
Går inte åh beskriva i ord hur bra det va! En av de bästa känslorna som finns i hela världen. 

En sak jag ha konstanerat är att det är livsfarligt åh umgås med markus.. han får en verkligen åh tänka efter. Vi satt åh pratade om livet till 3 inatt, vad gör man av livet, vad går det ut på, vad är lycka i livet, hur hittar man den, hur viktigt det är att veta vad man själv känner, veta vad man vill göra av sitt liv, vill man ligga där i dödsbädden åh skylla över att man ha jobbat bort sitt liv, eller vill man ligga där åh tänka över allt man har gjort i sitt liv, allt man har uppskattat i sitt liv osv osv, ganska djupa samtal.. så kollade vi bla på en snowboard film!  Där de e verkligen helt galna..
men det e en där som säger.. "i know life isn't forever, so why not live it as much as i can when im young, cuz i know i wont be able to do this when im old" typ... asså han ha så jävla rätt. efter gårdagen e jag så sjuukt sugen åh bara hoppa av skolan, flytta upp till Åre. Kunna åka bräda varje dag, det går inte åh beskriva hur mkt jag uppskattade de 2 timmarna i backen igår, som förövrigt e en as liten skitbacke, men ändå! GAAH! Jag blir tokig :D
Att leva idag, inte igår eller imorn, utan det e nu jag lever. Åh göra precis vad man vill just nu, det är ju det som gör en lycklig. Plugga till förskolelärare kan jag göra om 2 år.. varför stressa med att få ett jobb/utbildning så fort som möjligt.. Visst det e bra åh ha det, men det kan lika väl vänta något år, åh ta något annat jobb så länge, bara man får åka bräda! 

Just nu känner jag bara att det jag gör just nu, det får jag ingen lycka av.
Detta är fel tidpunkt i mitt liv att göra detta.
Varför stressa att bli vuxen åh massa åh man lever ett kontrollerat liv.
Bästa tiden är ändå när man bara.. kan göra vad man känner för. inte vad andra tycker, eller vad en själv tycker.
känslan är ändå grunden till allt. Att lita på sin känsla, det är så man hitta lycka!



Gott Nytt År bloggen!
pusss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0