Dag 9 - Min tro eller livsfilosofi

Finns Gud?
Skulle nog vilja svara både Ja och Nej på den frågan.
Tror jag på Gud fullt ut?
Både Ja och Nej där med.


Låt mig förklara..
Jag tror att det finns nån där uppe som styr över allt som händer och har hänt.
Ber jag? svar nej. Går jag i kyrkan? Svar händer nångång per år, men då är det på ungdomskvällar med goda vänner åh träffa folk. Umgås jag med kristna personer? ABSOLUT! Ser ingen skillnad på dem än som som inte ser sig själva som kristna, älska snacka med kristna människor. Bra djupa diskussioner kan man ha med dem!

Så min livsfilosofi..
Lev varje dag som om den vore den sista skulle nog många säga här!
Jag skulle med vilja ta del av den meningen, jag tycker absolut att man ska jag göra något värdefullt varje dag, med det menar jag inte att man ska resa till usa ena dagen, gifta sig den andra, osv osv.. ni fattar.
Jag bruka tänka såhär: Alla dagar är inte bra, men det finns alltid något bra i varje dag!!
Jag är en livsnjutare, jag försöker njuta av livet till fullo, umgås med kärleken/vänner/familjen, njuta av härlig musik, njuta av varje stund jag kan få. LYCKA, är ett ord jag lever efter. Att få vara lycklig anser jag är riktigt viktigt, Men vad är då lycka? För mig är just lycka det jag sa tidigare, att få umgås med människor jag tycker om, njuta av livet, se inte problemen i livet utan lösningarna, vara tacksam för hur man har det och hur man mår.
Nog om det, nu ska jag ge mig in i Gossip Girl igen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0